menu close

Kdo se vydá do Horní Blatné, jde většinou cíleně na dvě turistické atrakce. Vlčí jámy a rozhlednu na Blatenském vrchu. V těchto krušnohorských končinách se však nachází ještě jeden turistický poklad, který byste neměli minout. Jsou jím Jindřišské skály, zvané Na Strašidlech.

Skalní oblast Jindřišských skal nacházející se jižně pod vrcholem horského hřbetu „Na Strašidlech“, cca 2 km od obce Horní Blatná v Krušných horách čeká až ji objevíte i Vy!

Bájná pověst praví, že je tu prý ukryt poklad zlatých a stříbrných mincí. Skály, že se na Velikonoce otevírají a tehdy, že je možné najít i klíč k pokladům. Stěny skal jsou vysoké 6 až 25 metrů. Jsou tu možné všechny formy lezení. Leze se zde po plotnách, spárách a jsou tu i sokolíci, kouty, komíny i krátká hřebenovka.

Jak sem dojdete

IMG 20190728 114442 HDR
Na Strašidlech
IMG 20190728 114757 HDR
Na Strašidlech – Jindřišské skály

Z náměstí sv. Vavřince v Horní Blatné se vydejte po červené značce Bezručovou ulicí, po levé straně minete budovu muzea a pak zabočte doleva do Lesní ulice. Hledejte směrovku k hřišti. Za fotbalovým hřištěm na konci ulice pokračujte rovně kolem chatek Na bílé stopě až dojdete k malé kapličce. Jděte dál ještě cca 600 m a narazíte na vyšlapanou cestu odbočující vlevo a tou jděte stále vpřed. Už z hlavní cesty uvidíte první skály. Většina zdejších skal má i svůj název, např. Blatenské dvojvěží, Ohnisková, Polední, Křemenáč nebo Okno.

Strašidla Vás dostanou

Váže se k nim pověst o dvou bratřích, kteří zde našli valoun stříbra, a protože se nemohli domluvit o rozdělení, pohádali se a jeden druhého proklel. Oba se tu propadli do pekla. Od té doby je zde slyšet při úplňku ozvěna jejich hádky.

IMG 20190728 150719 HDR 1
Výšlap Na Strašidla
IMG 3583

Proč nevyrazit o Velikonocích právě sem? Lokalita láká ke své návštěvě v každém roční období.